måndag 15 april 2013
Saknad :'(
Fattar fortfarande inte helt fullt ut att jag ej kommer träffa dig mer
det gör så ont när jag väl sätter mig ner o tänker på det.
Känns så tomt inuti. Vill bara ringa och prata med dig o fråga saker.
Ibland visste du hur du skulle få mig på bättre humör eller
hur du skulle få mig sur saknar dem stunderna enormt.
Saknar oxå små tjafs o våra pratstunder.
Saknar allt med dig Humorn speciellt du hade alltid minst en vits att berätta när man träffade dig.
Och vi tittade på nätet och läste vitsar som vi ej hade hört alla vitsar va ju ej snälla men roliga.
vet att du finns någonstans men bara vet att jag ej kommer höra din röst
gör jätte ont.
vet inte riktigt vad jag ska göra men det kommer väl dessa stunder då saknaden är större än andra dagar.
Vet oxå att du har det bra du slipper smärta.
Du var den absolut bästa pappan <3
torsdag 18 februari 2010
Dax att skriva lite!!
Eller varför ska man skriva engentligen, för att man år dåligt? för att folk ska läsa sen skvallra vidare??
Fast mitt liv e ändå inte intressant för någon,
Folk hittar ändå nya roligare vänner, o så glöms man bort :(
Jag e inte rolig, jag e osäker,blyg o FETT
Fast mitt liv e ändå inte intressant för någon,
Folk hittar ändå nya roligare vänner, o så glöms man bort :(
Jag e inte rolig, jag e osäker,blyg o FETT
måndag 15 juni 2009
Dax att förnya
Ja den senaste toden ar varit jobbig.
Måndagen 1/6 ringde mamma att pappa låg på intersiven i rovaniemi. Han hade fått hjärtinfark en stor, o han mådde inte bra.Så man grät väldigt mycket dem dagarna, sen ringde hon på torsdagen o berättade att det hade förvärats. fick panik ville bara dit. Sen ringde min moster o frågade om jag ville åka upp, men jag sa jag det vill jag men har inga pengar.
Sen ringde hon o berättade att det va snälla människor (tack till er) som hjälpt att sponsra så då åkte jag o min moster upp till finland.
Så vi kom fram fredag kväll. Mamma var hos min faster i Pekkala. Det va jätte skönt att träffa mamma. Sen på lördagen fick jag träffa pappa o det va skönt att träffa han. Han var mycket piggare o värdena hade blivit bättre. Men dem kunde inte operera o dem kunde inte flytta honom nånstans.
På söndagen var jag hos min faster o vi hade roligt o skönt. mamma o min moster åkte o hälsa på deras moster.
Sen träffa jag pappa varje dag. O måndag o tisdag så skratta vi så mycket att jag inte skrattat så mycket på länge. Bättre att skratta än att gråtta.
Sen på Tisadgen fick vi veta att på onsdagen fick pappa åka hem med ambulans. Då vart vi glada så vi åkte oxå hem. Men jobbigt att lämna min faster hon var så lessen.
I torsdags kom vi hem, o åkte upp till mälarsjukhuset dit han hamnade. O dem tyckte inte att allt var så farligt så han vart hemskickad i fredags.
Men så i igår fick han svårt att andas o mamma rinde en sköterska o dem skicka en ambulans. Så han fick åka till mälarsjukhuset. Idag fick jag veta att han hade fått en liten hjärtinfark o han hande fått mer vatten i lungorna o därför hade han svårt att andas. Men idag mår han bra igen men e fortfarande inlagd.
Jag fattar inte hur man kan skicka hem någon dagen efter att ha kommit med ambulans från rovaniemi. Fattar inte . Hoppas dem nu håller honom där tills dem får veta vad dem ska göra så att han blir bättre..
DU KOMMER ATT KLARA DIG..
ÄLSKAR DIG OTROLIGT MYCKET O ÄR INTE REDO ATT FÖRLORA DIG.
Måndagen 1/6 ringde mamma att pappa låg på intersiven i rovaniemi. Han hade fått hjärtinfark en stor, o han mådde inte bra.Så man grät väldigt mycket dem dagarna, sen ringde hon på torsdagen o berättade att det hade förvärats. fick panik ville bara dit. Sen ringde min moster o frågade om jag ville åka upp, men jag sa jag det vill jag men har inga pengar.
Sen ringde hon o berättade att det va snälla människor (tack till er) som hjälpt att sponsra så då åkte jag o min moster upp till finland.
Så vi kom fram fredag kväll. Mamma var hos min faster i Pekkala. Det va jätte skönt att träffa mamma. Sen på lördagen fick jag träffa pappa o det va skönt att träffa han. Han var mycket piggare o värdena hade blivit bättre. Men dem kunde inte operera o dem kunde inte flytta honom nånstans.
På söndagen var jag hos min faster o vi hade roligt o skönt. mamma o min moster åkte o hälsa på deras moster.
Sen träffa jag pappa varje dag. O måndag o tisdag så skratta vi så mycket att jag inte skrattat så mycket på länge. Bättre att skratta än att gråtta.
Sen på Tisadgen fick vi veta att på onsdagen fick pappa åka hem med ambulans. Då vart vi glada så vi åkte oxå hem. Men jobbigt att lämna min faster hon var så lessen.
I torsdags kom vi hem, o åkte upp till mälarsjukhuset dit han hamnade. O dem tyckte inte att allt var så farligt så han vart hemskickad i fredags.
Men så i igår fick han svårt att andas o mamma rinde en sköterska o dem skicka en ambulans. Så han fick åka till mälarsjukhuset. Idag fick jag veta att han hade fått en liten hjärtinfark o han hande fått mer vatten i lungorna o därför hade han svårt att andas. Men idag mår han bra igen men e fortfarande inlagd.
Jag fattar inte hur man kan skicka hem någon dagen efter att ha kommit med ambulans från rovaniemi. Fattar inte . Hoppas dem nu håller honom där tills dem får veta vad dem ska göra så att han blir bättre..
DU KOMMER ATT KLARA DIG..
ÄLSKAR DIG OTROLIGT MYCKET O ÄR INTE REDO ATT FÖRLORA DIG.
måndag 13 april 2009
:(
Ja nu e det dax att skriva lite..
Påskafton då var det fest :) hade jätte trevligt det e väl tack för att NINA följde med annars vet i fan.
Kvällen började kanon men natten skulle jag kunna skippa fattar bara inte hur man kan vara så som ni är??
Visst det e bara en av er som har något att förlora i det hela fattar inte ens varför ta risken o förlora allt man har...
Men men vi inte se det igen
Påskafton då var det fest :) hade jätte trevligt det e väl tack för att NINA följde med annars vet i fan.
Kvällen började kanon men natten skulle jag kunna skippa fattar bara inte hur man kan vara så som ni är??
Visst det e bara en av er som har något att förlora i det hela fattar inte ens varför ta risken o förlora allt man har...
Men men vi inte se det igen
onsdag 4 mars 2009
tråkigt 2
1. Hur gammal är du om fem år? 30 ska fylla 31
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Kent
3. Hur lång är du? 173
4. Vilken är den senaste filmen du sett? En ny svensk film
5. Vem ringde du senast? Sami
6. Vem ringde dig senast? Marina
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? det stod att Anne ringt
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringer
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Idag
11. Vilken ögonfärg har du? Brun
12. När vaknade du i dag? 12.15
13. Vilken är din favorit julsång? Last christmas
14. Vilken är din favoritplats? Datastolen
15. Vilken plats föredrar du minst? Ingen aning
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning(kanske fattig o bor på gatan)
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag vet faktiskt inte..
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? vet inte men skrattar alltid med Marina i Örat
19. Hur stor är din säng? 180
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbara
21. Sover du med eller utan kläder på dig? med underkläder
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? Äckeltuna
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja, när jag känner för det
27. Vilken är din favoritglass? Vanilj
28. Vilken är din favoritefterrätt? paj
29. Tycker du om kinamat? Nej
30. Tycker du om kaffe? Ja.
31. Vad dricker du till frukost?Äter ingen frukost
32. Sover du på någon särskild sida? På magen
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja men händer väldigt sällan för att jag har en karl som hatar att mysa
35. Är du en beroendemänniska? Ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Ja om dem blir snälla.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska ,finska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja flera gånger
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Inget
41. Vad spenderar du helst pengar på? Har inga pengar
42. Äger du dyrbara smycken? Nej o vill inte ha heller
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? One Tree Hill
44. Kan du rulla med tungan?Nej men Marina kan
45. Vem är den roligaste människan du känner? Pappa
46. Sover du med gosedjur? Nej men somnar med kents kudde eftersom han inte ligger brevid nuförtiden.
47. Vad har du för ringsignal? Nylon beat
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej men mamma har
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? vägen
50. Flirtar du mycket? Nej varför skulle jag
51. Kan du byta olja på bilen? Japp!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Mias hemlighet
54. Läser du någon dagstidning? Nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Nej
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 107.3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Matlistan
59. När var du i kyrkan senast? På min kusins barns dop
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade ingen hata alla
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En hel sommar på baksidan av huset med min bror vi hade madrasser o tv och stereo.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Kent
3. Hur lång är du? 173
4. Vilken är den senaste filmen du sett? En ny svensk film
5. Vem ringde du senast? Sami
6. Vem ringde dig senast? Marina
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? det stod att Anne ringt
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringer
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Idag
11. Vilken ögonfärg har du? Brun
12. När vaknade du i dag? 12.15
13. Vilken är din favorit julsång? Last christmas
14. Vilken är din favoritplats? Datastolen
15. Vilken plats föredrar du minst? Ingen aning
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning(kanske fattig o bor på gatan)
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag vet faktiskt inte..
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? vet inte men skrattar alltid med Marina i Örat
19. Hur stor är din säng? 180
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbara
21. Sover du med eller utan kläder på dig? med underkläder
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? Äckeltuna
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja, när jag känner för det
27. Vilken är din favoritglass? Vanilj
28. Vilken är din favoritefterrätt? paj
29. Tycker du om kinamat? Nej
30. Tycker du om kaffe? Ja.
31. Vad dricker du till frukost?Äter ingen frukost
32. Sover du på någon särskild sida? På magen
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja men händer väldigt sällan för att jag har en karl som hatar att mysa
35. Är du en beroendemänniska? Ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Ja om dem blir snälla.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska ,finska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja flera gånger
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Inget
41. Vad spenderar du helst pengar på? Har inga pengar
42. Äger du dyrbara smycken? Nej o vill inte ha heller
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? One Tree Hill
44. Kan du rulla med tungan?Nej men Marina kan
45. Vem är den roligaste människan du känner? Pappa
46. Sover du med gosedjur? Nej men somnar med kents kudde eftersom han inte ligger brevid nuförtiden.
47. Vad har du för ringsignal? Nylon beat
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej men mamma har
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? vägen
50. Flirtar du mycket? Nej varför skulle jag
51. Kan du byta olja på bilen? Japp!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Mias hemlighet
54. Läser du någon dagstidning? Nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Nej
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 107.3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Matlistan
59. När var du i kyrkan senast? På min kusins barns dop
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade ingen hata alla
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En hel sommar på baksidan av huset med min bror vi hade madrasser o tv och stereo.
tråkigt
Vad heter ni?Tuija & Kent
Hur träffades ni? Via Nina
Är ni förlovade? Ja.
Bor ni ihop?Ja
Har ni barn? Nej
Har båda körkort? Nej
vem kör bäst? Jag kör bäst, eftersom han inte har:P
Kommer du ihåg er första kyss? Absolut,på fyllan på studenten
Vem sa "Jag älskar dig" först?Jag sa det först.
Vem är äldst? Kent
Vilka stjärntecken är ni? Jag är fisk, han är stenbock
Vem fyller först på året? Jag
Vem är längst? Jag
Vem sjunger bäst? Jag såklart han sjunger aldrig
Håller ni i handen på stan? Nej
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej
Kände ni varann innan ni blev ihop? Ja vi var kk och bodde ihop i en etta
Vad har ni gemensamt? Båda gillar drakar & svärd
Blev du kär vid första ögonkastet? Nja vet inte
Har ni någon speciell låt? Nej.
Har ni några "frikort"? Frikort?
Har ni stora framtidsplaner? ja köpa hus så småningom.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja det har vi
Har ni varit utomlands tillammans? Ja Finland
Vem lagar bäst mat?. Jag
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? kent spelar o jag blir irriterad
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nej
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej
Blir du lätt svartsjuk? Ja men har anledning till det
Vilken är hans finaste kroppsdel? Hans ögon
Vad använder ni för preventivmedel? Ingenting.
Brukar nån av er prata i sömnen? Det har hänt att jag gjort det.
Hur träffades ni? Via Nina
Är ni förlovade? Ja.
Bor ni ihop?Ja
Har ni barn? Nej
Har båda körkort? Nej
vem kör bäst? Jag kör bäst, eftersom han inte har:P
Kommer du ihåg er första kyss? Absolut,på fyllan på studenten
Vem sa "Jag älskar dig" först?Jag sa det först.
Vem är äldst? Kent
Vilka stjärntecken är ni? Jag är fisk, han är stenbock
Vem fyller först på året? Jag
Vem är längst? Jag
Vem sjunger bäst? Jag såklart han sjunger aldrig
Håller ni i handen på stan? Nej
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej
Kände ni varann innan ni blev ihop? Ja vi var kk och bodde ihop i en etta
Vad har ni gemensamt? Båda gillar drakar & svärd
Blev du kär vid första ögonkastet? Nja vet inte
Har ni någon speciell låt? Nej.
Har ni några "frikort"? Frikort?
Har ni stora framtidsplaner? ja köpa hus så småningom.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja det har vi
Har ni varit utomlands tillammans? Ja Finland
Vem lagar bäst mat?. Jag
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? kent spelar o jag blir irriterad
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nej
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej
Blir du lätt svartsjuk? Ja men har anledning till det
Vilken är hans finaste kroppsdel? Hans ögon
Vad använder ni för preventivmedel? Ingenting.
Brukar nån av er prata i sömnen? Det har hänt att jag gjort det.
måndag 2 mars 2009
HIHI
DIG:
1. Hur lång är du? 173 cm.
2.Vad vill du bli när du bli stor? Lycklig
3. Vad pluggar du? Inget
4. Har du långt hår? Nja
5. Vilken hårfärg har du? Brunt
6. Sminkar du dig? Ibland
7. Har du haft sex senaste månaden? Ja
8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu ? Vita
9. Har du kysst någon idag? Ja
FAMILJ:
1. Bor dina föräldrar ihop? Ja
2. Vem är bäst, mamma eller pappa? Båda på sitt sätt
3. Hur många syskon har du? 2
4. Vad är det senaste du sa till din mamma? Jag älskar dig!
5. Hur många ställen har du bott på? 2
6. Vem i din familj stör du dig mest på? Min bror ;p
7. Vilken familjemedlem är snällast? Pappa & Mamma
8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Det var ett tag sedan
KOMPISAR:
1. När var du senast med nån kompis? Igår med verra :)
2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Deta kommer jag inte ihåg.
3. Har du kysst nån kompis? Ja ;)
4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Nej
5. Vem har du varit kompis med längst? Therese :)
6. Vem känner dig bäst? Marina ;p
7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det?Det vet jag inte, beror nog på vem kompisen är.
8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nej
VÅGAR DU:
1. Skrika åt dina föräldrar? Ja
2. Klä dig annorlunda? Ja
3. Vara dig själv? Ja
4. Visa dig i bikini/badbyxor? Ja
5. Fisa inför din pojk/flickvän? Ja det gör jag :P
6. Pierca dig? Ja
7. Ha sex på offentlig plats? Nej
8. Vara omogen? Omogen? Jajamänsan
9. Äta småkryp? Nej
DIVERSE:
1. När tuggade du tuggummi senast? 2 veckor sen kanske
2. När var du på semester senast? Teneriffa 2001
3. Vilken färg är det på din tandborste? Rosa
4. Är ditt hår tråkigt? Ja
5. Vem såg dig naken senast? Kent
6. Hur ofta duschar du? Ofta
7. När ska du gå och lägga dig Ikväll? Vet inte när jag e trött
1. Hur lång är du? 173 cm.
2.Vad vill du bli när du bli stor? Lycklig
3. Vad pluggar du? Inget
4. Har du långt hår? Nja
5. Vilken hårfärg har du? Brunt
6. Sminkar du dig? Ibland
7. Har du haft sex senaste månaden? Ja
8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu ? Vita
9. Har du kysst någon idag? Ja
FAMILJ:
1. Bor dina föräldrar ihop? Ja
2. Vem är bäst, mamma eller pappa? Båda på sitt sätt
3. Hur många syskon har du? 2
4. Vad är det senaste du sa till din mamma? Jag älskar dig!
5. Hur många ställen har du bott på? 2
6. Vem i din familj stör du dig mest på? Min bror ;p
7. Vilken familjemedlem är snällast? Pappa & Mamma
8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Det var ett tag sedan
KOMPISAR:
1. När var du senast med nån kompis? Igår med verra :)
2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Deta kommer jag inte ihåg.
3. Har du kysst nån kompis? Ja ;)
4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Nej
5. Vem har du varit kompis med längst? Therese :)
6. Vem känner dig bäst? Marina ;p
7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det?Det vet jag inte, beror nog på vem kompisen är.
8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nej
VÅGAR DU:
1. Skrika åt dina föräldrar? Ja
2. Klä dig annorlunda? Ja
3. Vara dig själv? Ja
4. Visa dig i bikini/badbyxor? Ja
5. Fisa inför din pojk/flickvän? Ja det gör jag :P
6. Pierca dig? Ja
7. Ha sex på offentlig plats? Nej
8. Vara omogen? Omogen? Jajamänsan
9. Äta småkryp? Nej
DIVERSE:
1. När tuggade du tuggummi senast? 2 veckor sen kanske
2. När var du på semester senast? Teneriffa 2001
3. Vilken färg är det på din tandborste? Rosa
4. Är ditt hår tråkigt? Ja
5. Vem såg dig naken senast? Kent
6. Hur ofta duschar du? Ofta
7. När ska du gå och lägga dig Ikväll? Vet inte när jag e trött
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)